.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
معرفي سردارشهيد طوسي در "معبر هشتم"

كتاب "معبر هشتم" درباره نقش مديريت و فرماندهي سردار شهيد محمدحسن طوسي در عمليات والفجر 8، با تدوين سيد ولي هاشمي، به همت بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع‌مقدس و ستاد كنگره سرداران و 10 هزار شهيد استان مازندران منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاري ايبنا، در اين كتاب 13 خاطره از پدر و همسر شهيد محمدحسن طوسي و سرداران و اميران سپاه پاسداران و ارتش جمهوري اسلامي چون؛ علي‌اكبر پاشا، تقي مهري و كميل كهنسال درباره اين شهيد نقل شده‌اند.

همچنين گزارش لحظه به لحظه نقش لشكر 25 كربلا در عمليات والفجر 8، شامل شرح موقعيت و اقدامات اين لشكر در نحوه اجراي عمليات آورده شده است.

در مقدمه اين كتاب سخنان مقام معظم رهبري درباره عمليات والفجر 8 آمده است. ايشان گفته‌اند: «امروزه طرح‌هاي عملياتي سپاه در والفجر8 و كربلاي 5، به عنوان عمليات‌هاي مهم ميدان جنگ در طول چند سال، درس‌هاي قابل استفاده براي همه دانشگاه‌هاي جنگ است. كساني كه اهل دانش نظامي هستند، مي دانند يكي از دشوارترين و غيرقايل دسترس‌ترين تاكتيك‌هاي نظامي و جنگ، عبور از رودخانه است. آن وقت عبور از رودخانه والفجر8، آن هم رودخانه اروند رود، اعجاب‌‌انگيز است. در هيچ دانشگاهي هم اين را نخوانده بودند. اما امروز كاري كه آن‌ها كردند در دانشگاه‌ها مي‌تواند،‌ تدريس بشود و تدريس هم مي‌شود.»

در پايان كتاب "معبر هشتم" عكس‌هاي مربوط به منطقه فاو و شهداي لشكر 25 كربلا، تصوير دست‌نوشته‌هاي سردار شهيد محمدحسن طوسي و نقشه منطقه عملياتي والفجر8، برگرفته از كتاب "اطلس نبرد‌هاي ماندگار" گردآمده‌اند.

سردار شهيد محمدحسن طوسي سال 1337 در روستاي طوس‌كلا از توابع شهرستان نكا استان مازندران متولد شد. وي پس از پيروزي انقلاب، كميته انقلاب اسلامي شهرستان نكا را تاسيس و پس از آغاز جنگ تحميلي در عمليات‌هايي چون؛ فتح‌المبين، بيت‌المقدس (آزادسازي خرمشهر)، والفجر 4 و 6 و 8، بدر، خيبر، قدس وكربلاي 1 و 4 و 5 و 8 حضور پيدا كرد.

شهيد طوسی در طول جنگ تحميلي به عنوان معاون طرح و عمليات سپاه پاسداران مناطق گيلان و مازندران، جانشين قرارگاه نيروي قدس مازندران و معاون اطلاعات لشكر 25 كربلا فعاليت كرد. سرانجام وي در 19 فروردين سال 1366 در منطقه فاو به شهادت رسيد.

كتاب "معبر هشتم" در قطع رقعي و 156 صفحه، با شمارگان 3 هزار نسخه و بهاي 21 هزار ريال توسط بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع‌مقدس و ستاد كنگره سرداران و 10 هزار شهيد استان مازندران به چاپ رسيده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

سيد اقايي 23 آبان 1388
اين بزرگوار با شهيد نوبخت در منطقه شلمچه عمليات كربلاي 8 شهيد شد.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.16 seconds.